Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Be A Girl With No Tears
Tuesday, 17 December 2013 | 08:20 | 0 Comment ?




Kenapa? 
Kenapa manusia ni tak pernah bersyukur dengan apa yang depa ada? 
Kenapa mesti ada orang yang dengki tengok kita lebih bahagia?
Kenapa mesti ada orang yang perlu dengki tengok kita lebih pada depa? 

Apa salah aku?
Buat aku macam ni
Layan aku macam ni

Masing-masing ada perasaan kan?
Aku pun ada perasaan
Macam orang lain jugak

Sebab nak jaga hati orang
Hati sendiri dah tak terjaga
Sebab taknak tengok orang lain sedih
Sanggup diri sendiri yang sedih

Aku pun ada perasaan
Apa kau rasa kalau tetiba
Orang marah kau tanpa punca?
Orang tuduh kau yang bukan-bukan?
Hanya manis mulut di depan
Tapi di belakang kau kena kutuk

Jujur,
Aku dah penat,
Dah terlalu penat dengan permainan dunia
Yang kejam macam ni

Satu demi satu,
Masalah datang pada aku.
Aku tahu Allah sedang uji aku.
Jadi aku kena kuat dan sabar.

Mulut dengan hati sangat berbeza
Kadang-kadang,
Mulut kata lain, hati kata lain.
Tapi 
Kerana mulut hati terluka.

Siapa tahu?
Mungkin
Ini balasan untuk aku?

Aku teringin nak ada kawan
Yang boleh aku kongsi cerita
Yang boleh pujuk aku bila aku berduka

Tapi
Aku lebih memilih untuk bersendirian
Sebab aku takut
"Kawan makan kawan"

Biar
Aku seorang
Aku bersendirian
Sebab aku tahu
Sebab aku yakin
Allah sentiasa menemani aku.

Aku menangis
Tak bermakna yang aku lemah
Aku menangis
Kerana aku terlalu memendam perasaan

Masa,
Itu yang aku perlukan
Aku perlukan sedikit masa 
Untuk menerima dan melupakan.

Biarlah kali ini aku puaskan diri
Dengan tangisan yang teresak-esak
Demi Allah aku tak kuat
Demi Allah jugak aku kena kuat.

Bangkit bila jatuh
Aku takkan tunjuk dekat orang
Yang aku ni lemah
Aku akan tunjuk dekat orang
Yang aku ni kuat!








Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome