Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Just Bored
Friday, 7 December 2012 | 21:56 | 0 Comment ?

Assalamualaikum

Last post aku cakap aku nak pi hatyai kan. Hah now baru ada hati nak tekan-tekan keyboard nak update blog tersayang ni haaa. Guess what, hari yang pi Hatyai tu, balik dengan tangan kosong. Hahah rasa awat bear cap ngong sangat la aku ni, duit bawak, tapi aku tak pi tukaq. Tak ka terasa errr apa la aku ni. Dah la barang murah-murah. Actually aku ikut cousin pi beli barang kat sana. Cakap pasai cuaca, alahai sini dah panas, sana lagi berganda panas dia. Aku macam nak tumbang ja haaa. Bayangkan aku tidoq 4.30 pagi, bangun subuh, tidoq balik sat, 7.30 dah bangun nak get ready. Berapa jam sangat. Pi sana jalan sikit ja rasa macam nak pitam.. Tapi aku ni as usual. Act as nothing happen. Sofia kan kuat! Hahahah. Dah habis beli barang apa semua tu, ingat nak pi Floating Market dekat Hatyai tu. My cousin decided nak naik tuk tuk ja. Sebab taktau jalannya. Sesat kang baru tau. Hahahah. Pi la parking dekat satu shoping complex ni tak silap aku Lee Garden. Semangatnya lahai nak naik tuk tuk, Tengok-tengok driver tuk tuk tu kata (ehhh driver ehh orng panggil?heheh) floating market tu just bukak hari sabtu dengan ahad. Yang kami pi tu hari selasa. Nyeh Neyh *bunyi cengkerik.. hahah melepas lagi melepas lagi. Dah alang-alang dah ada depan Lee Garden tu, masuk ja lah singgah. Ok great, dalam tu ada KFC, Watson, McD (tapi McD tu takdak prosperity pun.. heheheh), ada Shabu Shi yang lebih kurang Shushi King laaa. Ada apa lagi ntah, lupa dah aku pun hahaha. Lepas tu apa tak kata, balik terus ahhh. 7.30 macam tu dah sampai rumah. Mana dengan balik dalam keadaan lapaq taktau nak habaq dah ni kan, besa la aku, dok bagi aku bebai pulak. Aku ni mau kata kalau dah dok tengah bebai, aku tak kesah dah, aku lapaq ka, sakit ka apa, yang aku kesah bebai aku jaa. Hah boo me! Lepas mandi, solat aku terus tidoq. Lapaq aku kesah apa dah kan. Mana dengan tengah sakit kepala semua cukup. Dok bagi aku sakit hati pulak, hah ranum elok dah! Tidoq memang tak sedaq ke dunia dah la kan. Letih, lapaq, sakit kepala punya pasai. Dok esok tu nak kena pi KV pulak. So better I sleep earlier. Dah berapa malam dah keja tidoq pagi buta ni.

Ok dah pasai hari tu. Keesokkan harinya pulak, bangun awai, terasa macam tak puas tidoq nya pun! hahahah Awai wawa mai rumah aku, semangatnya lahaiii. Pukoi 7.40 kami keluaq rumah pi agen KV tu haaa. Sekarang dah dekat dah, takpayah nak kalut keluaq awai2. Sampai ja situ Syaza call, dia dah sampai dah dekat KV nuh. Hamboih awainya. Yang aku dengan wawa ni dok tunggu van mai 8.30 baru nak mai. Dok pong pang pong pang kami dua. Van mai dok pong pang pong pang dalam van pulak. Tera tu dah ahh kami. Ok sampai sana masuk kelas teori dulu. Actually aku dok ketaq dah sebab lepas teori sambung dengan amali. Bayangkanlah aku mana pernah pegang stereng kereta ni. Drive apatah lagi. Jeng Jeng Jeng.. Drive. Hahaha excited lebih. Cikgu yang ajaq aku tu dia tau kata aku kawan Syaza, kami mai sekali. Dia kata Syaza suka qenyih noh! Hahahah aku gelak takdak dah. Mana dengan aku tengah dok kusyuk dia interview aku macam2.. hahahah kalut dah aku. Dah la aku ni jenis bila buat satu kerja tu, aku tumpu kat kerja tu jaa. Sampai kadang-kadang wawa bebai dengan aku. Kalau aku tengah text, orang cakap dengan aku pun aku dah tak dengaq. hehehe wawa sampai kata "sat jangan dok tengok phone lagi, dengaq aku cakap dulu" Sampai tera tu.. hahaha. Okeyh dah habih amali. Tunggu la van nak balik. Wawa dia punya excited. Hahahah besa lah dia kan. Kalau takdak dia sunyi gak. Yang aku dengan Syaza ni saja akai nak bagi dia bebai. Hahahah sorry noh waaa :D Dah balik sampai agen mana tau nak balik rumah lagi kami dua ketoi ni. Pi makan-makan dulu. Hahaha akai takmau balik awai. Lepas makan, on the way balik tu jumpa pulak Shaedan dok lepaking depan sekolah Alor Merah tu, drop by pulak kat situ haa. Wawa pi drive pulak keta Shaedan haaa. Then aku ajak dia balik ahhh. Nasib mama tak hingaq kes balik lambat. But tak la lambat tera mana sangat pun.

Enough about that! Nak story apa lagi? entah lerrr dah nak dekat dua minggu dah tak pi sekolah. Know what? rasa macam dah dua bulan. Owhhh bosannya hidup tiap-tiap hari macam ni. Nak update blog tiap-tiap hari? mana nak mai idea nya. Nak keluaq, alahai panas *puteri lilin gituuu hahahaks. Lagi pun income takdak payah! Nak cari kerja, most of them kena balik malam. So buat lesen dulu lah buat masa ni. Syiqin syiqin tengok ni ada sebut nama hang! hahahah Balik nanti kita hang out kayh! Pi tasik ka, kan last year hang tak join kami. Kita pi picnic lagi. Nanti dah balik bagitau ja aku! Amalina Fauzi dah pin dah. Ok sob sob :'( nak jumpa pulak time ambik result nanti saja lah. Ok enough! Kalau makin lama aku mengarang, lagi banyak yang aku akan merapu! Tangan pun dah terkemut-kemut menaip ni. Nak upload photo pun takdak yg latestSee you soon on my next post. Love you :*

Assalamualaikum
Dear Heart, ujian itu mendidik hati, ujian itu tanda sayang-Nya. Bersabarlah! Jika benar ini haluan ku, akan ku terima dengan redha. Hopefully no more tears after this! Believe in the beauty of your dream.



Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome