Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Tuisyen
Friday, 6 April 2012 | 16:37 | 0 Comment ?

Sat nak story mory pasai kemarin. Cerita dia macam ni. Aku dgn Wawa nak join depa pi tuisyen akaun. Then depa kata kalau nak pi pakai baju bola jaring dulu baru bole pi. Hahah. Hentam sajalah. So, pakai la kami dua ketoi baju purple pink tuh! Macam cun la pulak. Heheh. Masuk-masuk tempat tuisyen, nohai!!! Aku, Wawa, Amal, Najjmi, Dayah, Aishah, dgn Izzah pakai baju yang sama. Mana cering pun. Kuang luang kuang! Kami punya baju, kami punya suka la.. Hahah. Kami ada, hampa ada? Haha. Alhamdullillah paham kut tuisyen kat situ. Saya suka, saya suka. And, patut la Amal cakap dekat tempat tuisyen tu dua orang serupa dengan banyak uh! Sebab budak laki tuh sorang ja. Taktau aku tak kenai! Tapi best tuisyen situ! Okeyh sudah pasai tuisyen akaun. PAgi ni pulak! Hah macam biasa la kan, tiap-tiap pagi jumaat, mesti la tuisyen. PAgi ni aku bangun agak lewat sampai adik call pun aku tak sedaq apa dah! Haha. Letih anyway. Bangun ja tengok 3 miscall dari adik. Hahah. Sori adik! Then aku bersiap nak pi tuisyen. La, awai la pulak aku keluar hari ni. Hentam labu. Lepas tuisyen fizik, waktu rehat tuh, Syaza dok ajak pi makan kat Radix. Kami pun naik la moto kan empat orang kami (aku,Adyb,Syaza,Aida) pi dekat Radix tuh. Masuk-masuk ja, takdak orang langsung kot.. Heheh. Order punya order.. Kami nek makan kat atas. Hoho. Tempat itu kami yang punya. Ya lah! Mana ada orang pun waktu tuh. Lepas makan, Syaza semangat bangun pi basuh tangan. Then dia terperasan kasut dia terkeluaq tapak. Hahaha. Qiuh sat kat atas tuh! Maklumlah bukan ada orang pun. Dalam duk qiuh! Jom pi men sat. Pi la Adyb dengan Syaza men dekat tempat kanak-kanak tuh! Oppssss tertaip pulak! hahaks.. Tuh tuh Adyb tuh.. Tak padan dengan pakai kain. Hahaha. Aku dengan Aida cuma mampu tersenyum tengok kelibat depa dua. Then panggil aku pi tolong capture gambaq. Okeyh aku pi la kan. Sedang dok syok capture punya capture gambaq. Sorang lelaki naik. Kami pun tergamam sebab langsung tidak kedengaran bunyi tapak kaki. Kami pun apa lagi.. We hah minggu depan kita pi makan dekat nasi ayam kat bawah tuh pulak noh! Sambil tengok kat luaq cermin. Ceringnya tak terkata. Hahah. Okeyh sangat cering masa tuh. Then lepas lelaki tuh masuk dalam surau, kami start lagi. Hahaha.

say chezzzzzzzzzz :D

woooooahhhh.. 

kelam la puloksss...

qenyih takmau mau.. hahah

Okeyh kenapa kami bole dok syok lepak kat Radix tuh lama-lama? Sebab situ ada surau. Hahaha. Senang tak payah dok kalut pi sana sini. Hah sambung balik capture gambaq. Pas tuh pi solat. Lepas solat, Syaza dok sambung proses kasut dia yang terkeluaq tapak tuh!

Syaza : Weh sat gi jom aku nak pi beli selipar. Aku nak buang kasut ni
Adyb : Hg nak tau dak. Hari masa lawan pantun hari tuh kan. Aku pakai kasut lama. Kasut yang aku pakai masa baru masuk sekolah time form 4 tuh. Hah, hari nak lawan tuh baru aku bawak keluaq nak pakai. DOk kat sana tapak kasut tuh terkeluaq. Nasib baik time tuh dah habih turn aku. AKu pun cabut tapak kasut tuh dua dua belah. Then jalan.
Aida : Aku besa jugak. Bila taktau. Terkeluaq sebelah ja tapak kasut. Tapi aku cabut ja terus dua belah. Aku pakai.
Me : (senyum ja taktau nak kata pa)
Syaza : Ish mak aku kata tuh kasut lama dok ada awat tak pakai. Tuh yang aku pakai kasut ni tuh (sambil dok cabut keluaq tapak kasut tuh)


Then masa nak turun tangga. Hah kena turun pelan-pelan la.. Hehhe. Naik moto terus.. Pi beli selipar jepun kat kedai bawah-bawah tuh. Nasib baik la area tempat tuisyen kami tuh ada segala jenis kedai. Hihiks.. Lepas - lepas beli kasut tuh.

Adyb : tanya di tong sampah kat mana nak buang kasut hg
Syaza : Tak pa aku nampak dah tong sampah hijau kat depan tuh ha.


keluaq ja kedai! tetus dia humban kasut dia dalam tong sampah tuh! (gambaq kasut baru Syaza ada dalam phone dia.. gagah nak tangkap jugak :D) Hehe. Pas tuh kami balik pi tempat tuisyen. Hah selagi tak cukop time, selagi tuh kami tak naik kelas aih.. Hahah. Singgah CMart dulu. Ambuhai lapaq oreo. Ni kes budak depan kami ar waktu fizik tadi dia bawak oreo sampai 2 paket. Dok ngap ngap dalam kelas dengan kawan-kawan dia. Beli-beli oreo, hah puas dok dalam kelas aku qeja dok ngap oreo tuh ja. Hambuih sedap. Masa dalam kelas. Oh no! hujan turun. Lebat!! Helmet weh helmet!! Aku pun. hmmm habih kuat sat g perah ja lah (sambil kata dalam hati) heheh. Lepas kelas hujan dok lebat macam tuh uh.. Kami punya takdak qeja. Pi masuk ronda habih kedai yang deret tuisyen kami tuh. Nak balik pun hujan tak berhenti lagi. Ronda dulu. Masuk habih kedai-kedai kat situ. Hahah.. Pun bole. Pas ronda tuh pi Aneka pulak dah. Memang takdak qeja kan kami?? Heheheh. Ronda punya ronda pastuh balik. Kami balik dalam hujun.. Fuhh sejuk gedi.. Hahaha... Sampai-sampai ja rumah. Dok landing elok ja atas katil.. teqelap la pulok!! Adik mai gerak! Kakak jom pi pasar malam. Haish budak ni kacau betoi la (kata dalam hati) Hahahah.. Balik pasar malam, mama suruh pi main organ lagu ombak rindu. Atudia atudia. Malam-malam. AKu pun setelah banyak alasan yang aku bagi. Aku main la jugak.. Budak baik.. Ikut cakap okeyh!! Hehehe.. Okeylah! Aku malas nak tekan keyboard ni banyak-banyak. Sat g jadi kot len. Hahaha. Till then. Salam.

*maaf sekiranya broken Malay.. Ayat tunggang langgang rasanya.
Alhamdullillah hubungan kami semakin rapat. Hope it will lasted till Jannah <3



Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome