Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Semua Ada
Friday, 13 April 2012 | 08:00 | 0 Comment ?

Okeyh. Hari rabu hari tuh kan aku ada update pasal keluar dengan Wawa kan.. Hmm.. Cerita dia tak habis lagi.. Baru ada kesempatan nak sambung ni. Okeyh Baru ja sampai rumah, dah kena sound. Kes apa entah kan.. Hah aku tak kesah sangat. Masuk bilik kunci pintu dok diam.. Pas tuh keluar jugak dari bilik tuh.. Mandi, solat pa semua. Aku keluar pi nak iron baju. Sebab dalam kepala otak ni keja dok pkiaq nak tidoq ja. Seriou tak larat. Then adik suruh aku buat apa entah kan.. Aku cakap la tak larat. Tak larat sungguh kot masa tuh. Bukan aku saja-saja. Hah dah bila aku cakap macam tuh.. Mula la dia nak cari pasai dengan aku. Riuh satu rumah. Aku kesah apa.. Habis ja iron baju aku masuk bilik.. Teriak sorang-sorang. Sambil dok msg Wawa luah perasaan dekat dia.. ARGH! Dalam hari tuh jugak la pakat nak bebai la marah la kat aku.. hmm Aku macam mana takpa..AKu memang tak larat terukk. AKu demam kut la nak mai tanya ka kan. Dah la esok tuh sekolah pulak. Dok pkiaq macam takmau pi sekolah. But dah terlalu banyak kelas yang aku tinggai. So, kuatkan semangat pi jugak. Kuat tera mana pun dekat sekolah tetap tak larat serupa tuh la jugak. Mata bengkak dek kerana teriak semalam tuh. tengok aku luaran boleh la terseyum.. Dalaman ni sapa yang tau kan.. Haha. Adik aku ni kan.. Ish bila time nak mintak tolong ka.. Cakap bukan main baik!! Haha.. Nasib la kan. Tak sihat pun nak kena marah jugak. Nasib nasib!! Hah dah pasai tuh. Dok esok tuh aku bangun la dengan azam nak belajar.. Seminggu dah tak masuk kelas.. Rindu kat kelas. Dah tak masuk kelas tuh kan.. mesti la homework pun taktau ada homework apa kan.. Masuk ja kelas ketaq uh pala-pala dok bukak kedai photostat pagi-pagi (copy and paste lah) haha. Mai masa PJ ja.. HUjan, tak bole nak turun PJ, cikgu dok ajaq apa entah. Aku bawak buku pi duk kat sebelah Wawa, Wawa kan dok belakang sikit.. AKu lena ja kat situ.. Haha.. Tak larat tahap teruk dah ( baguih sungguh la Sofia ni noh dok lena dalam kelas) hahah.. mau tau ar.. Haha.. Okeyh! Tak menyesal jugak la kan aku pi sekolah kemarin. Masa Pendidikan Islam. Pasai bab perkahwinan tak habis-habis lagi. Aku tertinggai bab Nusyuz.. ARGH! Syaza pun.. Haha. Kes kami pi mana taktau.. Orang yang excited nak belajaq bab Nusyuz takdal dalam kelas masa ustazah ajaq bab tuh.. Hah sudah! Buat sakit hati ja kan.. hehe..Okeyh kemarin belajaq Khuluk, Talak, dengan Fasakh. Macam besa la kan.. Bila mai bab-bab macam ni ja kan.. Hormone budak lelaki kelas aku terus meningkat.. Haha.. Masa tuh ustazah tengah cakap pasai apa entah kan..

Taufik : Ustazah. Aiman ada soalan nak tanya
Ustazah : Hah ada apa Aiman?
Aiman : Hmm takpa lah ustazah
Taufik : Hah saya tak sampai hati nak tanya ni
Ustazah : Ada apa?
Aiman : Ustazah.. Kalau umur 17 tahun macam kami ni kan. bertunang apa hukum dia?
Ustazah : Hah takpa. Dari kecik pun bole bertunang. Awat ada yang dah bertunang ka dalam kelas ni?
Aiman, Taufik , Fitri : shuiw shuiw shuiw shuiw (bunyi apa entah depa buat).. Dok tala tangan tangan kut belah belakang.. Haha.. Yang kawan tuh pun.. Diam. Kawan sebelah dia jugak yang kena. Hahah.


Lepas tuh, ustazah buat column dekat whiteboard tuh suruh pi tulis perbezaan Talak, Khuluk dengan Fasakh. Taufik pi tulis.

Talak :
Aku cerai akan dikau si *** dengan talak *bla bla bla ( aku taktau dia mengarut apa)

Ustazah : Kamu ni saya suruh tulis perbezaan, kamu duk buat cakap ajuk cakap pindah buat apa?

* Satu kelas gelak masa tuh. *

Kelas kami. Biasa la tera tuh dah la. Lepas rehat waktu BI.Hah kalut duk hafal nak buat oral test.. Pi depan teacher taktau nak cerita pa.. Haha.. Tera tuh dah la aku. Haha.. Lepas habis waktu BI, aku tengok depa pakat dk kalut. Nak pi mana pun taktau. Actually aku terlupa Physics. Padanla.. Haha.. Kemarin physics belajaq yang flamming left hand rule tuh. Aku tak masuk kelas physics lama mana dah pun taktau. Tengok-tengok belajaq kat situ dah. Hmm. Speachless. Hambuih kejang tangan-tangan cikgu suruh buat macam ni


Hah macam ni lah.. Nak kejang tangan-tangan aih.. Hhaa.. Mood : study study :D

Lepas tuh Math. Hah, budak laki kelas aku bagi Malay name dekat sir tuh. Sir Khairul Badrul Kasim. Entah apa-apa lah kan.. Masa physics aku dengaq Aiman cakap.

Aiman : Hampa perasan dak. Tahun lepas cikgu math kita nama Khairul. Tahun ni pun Khairul jugak noh


Aku dok belakang Aiman. Dok kih kih kih gelak. Fizie kalih tengok aku heran! Hahaha. Okeyh berbalik pada waktu Math. Ada satu cerita ni. Tapi yang hari Ahad ri tuh kot. Dak cerita dia macam ni. Sir dia tiggai qeja kat kami suruh buat. Then dia keluar pi mana entah. Lepas dia keluar tuh, Taufik pun ambik pas then keluar. Taktau la dia pi mana kan. Dok sat sir masuk kelas. Dia tak perasan lagi kata Taufik takdak dalam kelas. Then dia ambik buku biru dia, nak check nama orang yang kena blacklist la tuh.. Haha. First panggil nama Amran. dah habih check buku Amran, Fizie pulak. Then dia panggil "Mr Taufik Ali" Hah baru nak perasan kawan tuh takdak dalam kelas. Dia panggil Shahedan pulak. Lepas habih check buku Shaedan.

Sir : Ni saya nak keluar pi cari Taufik. Kamu semua pasti tak lari ni
Class : Dak Sir (tak rasa macam lawak gila ka soalan tuh? haha)



Dok sat Taufik masuk.

Aiman : Weh dia pi cari hang tuh. Tak jumpa dia ka?
Taufik : Dak pun.



* sir masuk kelas *

Sir : Hah masuk dah? Penat aku..

* satu kelas gelak time tuh. Seriously lawak. Kalau tengok mimik muka sir *

Haha.. Motif aku cerita ni bukan nak kutuk sir okey!! Cuma nak cerita ja apa yang terjadi dalam kelas 5 SC. Haha. Then lepas waktu Math, aku dok ingatkan bole balik dah la. Ada mensyuarat pengawas pulak dah.. Hmm. Nasib la kan. Mana dengan hari tuh deman semua cukop. Tunggu jugak. Balik mandi, solat, lena buang sedas. Haha. Malam tuisyen pulak.. Okeyh! Terkemut-kemut aku tekan keyboard. Haha. 

* apa yang aku story bg sapa yg tak faham tuh buat faham pi la noh :D  *
* perasan kena telan panadol jugak lepas baca.. haha *





Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome