Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Part 13
Sunday, 22 April 2012 | 03:28 | 0 Comment ?

Assalamualaikum..

Hari ni mama mai gerak! ( memang la mama gerak aku.. kau ada?? haha )

mama : kakak! Bangun cepat mandi! sat lagi adik nak mandi pulak! ( tiap-tiap hari ayat ni )
me : ( dok buat lambat gih )
mama : cepat la!!
me : takmau pi sekolah boleh dak? tak larat ni ( terkeluaq secara spontan dari mulut aku )
mama : no ne no ne no ne no ne ( hingaq la apa lagi )

aku pun bangun terus masuk bilik air. Haha. Saja awai-awai pagi dah cari pasai aku ni. Haha. Hah hari ni baru aku teringat, balik lambat ada kelas tambahan. Hah finally!! Ada jugak kelas tambahan noh. First pi sekolah. Pagi tadi ada mesyuarat rumah sukan. Ish!! Dah la depa suruh aku pi duduk depan nuh!! Yang cikgu tak habih-habih dok suruh orang pi bagi nama nak masuk acara. Pakat buat don't know ja noh! Mana beban pun. Haha. Lepas tuh ada waktu BI. Teacher kata cikgu add math kami takdak. Alhamdulillah. Yang kelas add math dengan dia pakat syok la.. Cikgu kata nak buat test. Memandangkan cikgu takmai, kami dok ingat takdak test la..  Then waktu Akaun. Aku punya semangat nak belajaq akaun ni!! Angkat buku pih duduk sebelah Dila. Depan sekali kot. Haha. Saya suka Akaun saya suka Akaun. Aku dok pkiaq macam ni dah la ni. Kalau dak ka, dulu dok pkiaq nak drop ja ( am I so teruk? ) Ahh.. Lantaklah!! Semangat oo aku belajaq tadi. Budak tuh mai ajaq aku.



*************************************************************



Dak nak habaq kata kami baik dah!! Haha. Terdetik jugak di hati aku nak maafkan dia. Actually small matter ja pun. Dia dok perbesaq. Hah aku pun!! Panas kan!! Tapi la ni kami baik dah okeyh! nak tau dak sapa? La,, budak yang nak pujuk aku pakai coklat tango tuh la. Yang guna Syiqin sebagai perantaraan tuh. Nak tau dak? Aku baru tau! Bukan Syiqin dengan Syaza ja yang tau pasai coklat tuh! Ada sorang boys kelas aku ni pun tau! Nohai!! ( ambik bantal tutup muka ) SHy!! haha. Cannt go! Gila dia nih! Buat keja suka bagi aku cering! Cering you know cering!! recall back ( patut la masa aku dok makan coklat tuh si boys tuh tengok aku sambil tersenyum. Yang aku masa tuh dok pikiaq, "apa masalah hang? aku makan coklat pun hang nak senyum ka? " ) Lerr patut la pun dia senyum. Malu weh malu aku!! Haha. Sudah! Malas nak ingat! Cering gila aku.



*************************************************************



Lepas rehat, waktu Math. Aku taktau kenapa tapi memang masa Math tadi aku tengok pakat dok lali semacam. Haha. Yang paling syok Shaedan kat belakang nuh> Sambil duduk bole terqelap.

sir : nasib baik takdak camera . Kalau ada tangkap pi tunjuk dekat kementerian pelajaran. Bole menteri kementerian pelajaran mai melawat sekolah kita noh.
class : gelak riuh!

sir : bukan mai saja noh. Mai bagi duit. Boleh pasang air-cond dalam kelas
syaza : saja la nak bagi orang tidoq lagi ada.

* satu kelas gelak. the point is , sir suka buat lawak kering! Haha

aku baru la dok buat semangat nak study akaun ni. Dah teacher kata cikgu add math tak mai. Dok sat cikgu Ku masuk. Ada jugak kah test tuh?? Aduhai!! Aku tak study apa. Tak study weh!! Teruk kan aku? Fadh dok sebelah aku. Bebai kami sambil jawab soalan tuh. Kami taktau nak jawab apa. Berasa macam lama tak masuk kelas add math! Teruk weh aku teruk! Mengaku siap-siap! (terlalu jujur) Lepas jawab hantaq ja. Hmm takmau kesah dah aku ( teruk kan ) Ish! Came on sofia came on. SPM this year o.O.. Dah malas nak ingat! Then waktu Bio. Macam biasa la kan turun pakat pi dok berkumpul dekat anjung rahmat tuh kan. Dok pot pet pot pet.

Zaty : cikgu ada dak? sebab ada cikgu yang ada mesyuarat
JIha : Hah cikgu Syahran pun ada mesyuarat jugak! 

Amal : Hah aku rasa cikgu Bio pun mensyuarat sekali kot
Zaty : Buat apa ni mesyuarat untuk HAC nuh
Amal : Ya la dia nak tau la macam mana cara bla bla bla (
dia kaitkan dengan Bio,aku terlupa dia kata apa)
Suaidah : Weh cikgu panggil masuk lab weh!

tudia-tudia. Dok gebang sakan. Cikgu entah ka dok tunggu dalam lab tuh lama mana dah. Haha. Masuk lab cikgu tanya

cikgu : sebelum Bio tadi kamu ada masa apa?
class : add math cikgu

cikgu : kenapa kamu semua turun lambat sangat?
class : kami tukaq kelas cikgu. Dok kelas lain-lain (mencapai kata sepakat)
cikgu : ya la kalau tukaq kelas pun takkan semua kelas keluar lambat?
class : tadi kami buat test cikgu
( padahal group excellent ja yang ada test )
fitri : pengetua pesan nak masuk kelas kena bersama-sama

* kali ni satu kelas mencapai kata sepakat. dok cover one another. hehe

Lepas kelas Bio, aku, Amal, Wawa semangat ni berjalan pi kantin. Lapaq oooo.. Nak tunggu balik sat gih ka. Hampanya!! Kantin takdak makanan langsung dah! Dak aih mana kejampun :( keluar pi kat luaq pulak. dekat mama depan sekolah tuh la. Tinggai yang boleh diminum ja. Yang untuk dimakan takdak. Fuhh bebai bebai!! Jalanlah kami tiga ketoi nak pi surau. Dengan muka nyoon ni. Tak boleh belah punya muka! Lalu dekat Koop. Alhamdulillah Koop bukak. Singgah beli roti. Then pi surau, solat! Lepas solat terus balik kelas. Extra class lah!! Belajaq punya belajaq! Cukup sejam kami pun balik!! Haha.. Serious letih! Tengok kelas lain masa kami nak masuk kelas tuh depa dah habih extra class. Kami baru nak masuk! Sabaq sofia sabaq! HEhe. Demi SPm!! Kih kih kih. 


********************************************************


Abang mai rumah tadi. Mai jumpak Mama. Bawak buku bertimbun mai bagi dekat aku. Yang aku tak tahan buku semua buku Add Math dengan Sejarah pulak tuh! Ambuhai! Perli ka apa neh?? Tau la aku dua-dua subjek tuh aku KO. Serious perli rapat! Haha. kot la bawak mai Bio ka, Kimia ka? Opsss.. Maaf saya terlupa!!  Haha. Dia mana ambik science stream. Ngot Ngek betoi!! Padanlaaa 

Me : Amboi banyaknya. Tal larat nak baca (buat muka sekupang)
abang : nak kata takmau?
me : hah nak la (benda free mana boleh tolak.. haha )



*******************************************************

Okey lah. Penat type. Jumpa di lain warkah (macam surat la pulok.. hihi )

Assalamualaikum



Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome