Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Part 8
Tuesday, 6 March 2012 | 03:48 | 0 Comment ?

Assalamualaikum. Mood dekat sekolah hari ni : sangat mengantuk. Aku taktau nak kata kenapa mengantuk sangat. Nak kata tidur lewat, awai ja aku tidur semalam. Tadi first waktu Chemist. Cikgu bagi paper ujian kot. Aku dok ketaq dah sementara dok tunggu cikgu panggil nama aku. Cikgu ni pon satu, panggil nama sudah la. Tak payah la dok sebut markah. Dapat-dapat ja paper. Huh down gila time tuh. Sambil tanya dalam hati, "apa yang aku buat nieyh??" Memang.. ish taktau nak kata apa. Perasan nak kena masuk ICU dah ni. Abaikan ja lah. Then waktu Fizik. Oh no teacher bagi paper jugak. Tambah ketaq lagi aku. Takut fail. Sebelum teacher bagi paper teacher ada mentioned. Sapa yang fail nanti mai dok bersila depan masa teacher mengajar. Seriously time tuh aku terlalu ketaq sampai nak terkencing la kira. Bila teacher panggil ja nama aku, aku pon pi ambik paper dengan keadaan mimit muka yang cuak. Dapat-dapat ja aku kira terus. Huh lega. Kembali senyum. Haha. Actually aku tak expect aku dapat markah tuh. Tapi alhamdulillah la sebab aku seorang yang teramat lemah dalam subject Fizik. Lepas rehat waktu agama. And aku memang excited gila la kan nak belajar. Hari ni belajar tamadun. Tapi, hmm budak kelas aku. Macam-macam tajuk keluar.

Ustazah : la ni awat dok bincang pasai sedekah pulak nieyh.

gelak satu kelas. Dok sat mai pulak tajuk lain. Ada saja tajuk yang depa nak suruh ustazah cerita. Padahal hari belajar pasai tamadun.

Ustazah : hambuih penat la kamu semua ni. Macam-macam nak kena cerita. (sambil senyum)

kami pun nak kata apa. Just gelak, gelak and terus gelak. Then waktu BM. Cikgu bagi paper jugak. Ish la cikgu-cikgu ni dok share kata pakat nak bagi paper hari ni kah? Sebelum cikgu bagi cikgu ada kata.

Cikgu : kamu semua bila dapat kertas jangan dok rasa down pulak
Syaza : kalau dapat tak elok kami nak drop ! (melawak ja)
Cik Yah : Hampa drop BM hampa tak boleh masuk U ooooo...
Cikgu : (hanya tersenyum) dak bukan apa. Sebab cikgu ni kedekut markah sikit.
All : OK cikgu

Dapat-dapat ja.. Oh NO! Jangan kecewa (sambil kata dalam hati) Aku dah memang agak. Sebab keluar soalan rumusan. And aku memang tak suka rumusan. Aku lebih prefer kalau cikgu bagi soalan karangan. Apa-apa ja lah. Ujian 2 is coming soon. Time tuh nak struggle habis-habisan. Masa cikgu dok bincang jawapan tuh, aku mengantuk sangat taktau nak habaq. Sampai aku terqelap. Hah elok! Haha. Lepas BM waktu BI. Elok teacher melangkah masuk kelas ja

Student : Alamak teacher, hari ni saya takdak suara la teacher.
Teacher : no excuse. You have to do it. 

Ddok sat ada pengunguman. "perhatian kepada semua pengawas tingkatan 5. Anda diminta berkumpul di anjung sekarang"  

Student : Yes!
Teacher : hambuih tadi kata tadak suara. Ni dan-dan ada suara.
Student : dak teacher sunggoh ni (buat-buat batuk)

Huh nasib baik lagi. Kalau dak dengan aku sekalu kena pi buat oral. Dah la tak sedia apa lagi. Bila balik kelas ja masa teacher dah nak habih. Time tuh sapa ntah dok tengah buat oral. Syiqin pi dok nak dengar. Aku dah la dengan tak larat semua cukop. Mau dia kena sekali dengan aku. "la ni hang nak dengar depa dok oral ka hang nak buat oral hang sendiri?" Amboih geram sunggoh aku. Dah la team aku. Boleh dok pi dengar orang lain dok tengah buat oral pulak sedangkan yang team kami bahan pon tak jumpa lagi. Okeyh aku mintak maaf kayh kami. Sorry. Sorry sangat-sangat.



Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome