Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Part 10
Friday, 16 March 2012 | 16:22 | 0 Comment ?

Okeyh nak story the mori pasai kemarin. Kemarin macam besa la extra class. Lepas extra class tuh kami mintak kebenaran nak pi ziarah Syaheerah. Sebab malam kemarin aku pi sat sangat. Papa ada keja. Pengetua bagi. Tapi dengan syarat kena balik sekolah lepas ziarah tuh. Sebab kami ada program ceramah apa ke benda pun taktau. Kami pon okey ja. Actually semua pakat plan takmau masuk. Banyak jugak yang pi. Especially boys la, semua yang mai extra class pagi tuh pakat pi. Sekali Lee sekali depa ajak. Hah, almost forgot. Masa kelas Chemist :


Cikgu : Ni kamu semua gemilang kendiri buat siap dak lagi?
Me : Dak lagi cikgu! Sat lagi baru nak start buat ( tanpa rasa bersalah sikit pun aku pi cakap macam tuh)
Cikgu : La.. Dalam jadual gemilang kendiri tuh kimia kena buat hari ahad. Awat hari Khamis baru nak buat? (hah nampak? kan aku dah kena)
Me : = =''


Puaih kena perli sekali. Haha. Okeyh enough! Then kami pun pakat keluar la nak pi rumah Syaheerah kan.
Dalam pukoi 12 macam tuh baru semua pakat balik sekolah. But not me! Aku dengan Syaza kalut balik rumah aku. Nak bersiap. Pukoi 2 kami ada kelas Chemist dekat tuisyen pulak. Kalut aku, sebab tak packing barang pa lagi. Malam Syaza ajak tidur rumah dia sebab kelas habih pukoi 7. Kalau balik esok tuh aku nak kena pi pulak. So, papa dgn mama pon izinkan aku tidur rumah Syaza. Okeyh. Malam. Kami dua dok tengah kusyuk buat homework masing-masing. Syaza dengan latihan gemilang kendiri dia (sesungguhnya aku tak sentuh pon lagi latihan gemilang kendiri aku). Aku pulak dok kalut buat peka Bio dengan Chemist. yang gemilang kendiri takmau nak buat ( baguih sofia ni) Then, ish macam boring la pulak. Nak online sat la. Okeyh! Kami dua pon online. Bila dah online. Homework pun letak tepi. Baguihnya aku. Tiba-tiba Syaza ada idea gila.


Syaza : Weh aku boring la dengan facebook aku ni. Nah hang ambik guna la.
Me : Hah okeyh! Hang guna yang aku, aku guna yang hang.
Syaza : Okeyh!


Bermulalah al-kisah yang sebenaqnya masa tuh. Syaza dia dok buat status-status gila kot. Dah la guna account aku. Sat nak list. Antaranya :


nama saya sofia nasarudin aka peahhh
ampa rasa ak boleh jadik doktor haiwan dak??
apahhhhh Sofieya Nasarudin comey..makaseh bnyk2 la..
sya memang baik and friendly!!kbye..


Actually ada lagi. Tapi aku dah padam dah. Hahah. Masa kami 2 dok tengah saling hack ni kan. Abang hantaq IM dekat FB Syaza ( yang aku tengah guna masa tuh)


Abang : Rasanya FB sofia kena hack tuh. Pelik-pelik ja status dia
Me : Hah tau. Tuh Syaza dok guna
Abang : bagitau Sofia
Me : Dak ni Sofia. Yang FB sofia tuh Syaza guna
Abang : bagitau la dia.
Me : hah ni Syaza dok sebelah sofia ja ni ha. Ni sofia bukan Syaza
Abang : hah semua pakat gila habeh. main-main hampa noh. Huhu
Me : haha saja boring
Abang : hah takpa lah sori gangu.

Haha. Actually kami ni kebosanan. Sambil nak release tension la katakan. Ada jugak kawan yang post dekat wall FB aku

* hang ni awat sofia. habih takdak keja dah ka? tak ketahuan aku tengok?

Hahah.. kami bosan. Tuh ja. Lepas tuh kami exchange la balik. Saja syok-syok. Then lepas habih online. Sambung buat homework sikit. Nak bagi habih. Lepas tuh aku dengan Syaza dok perusah buat carta organisasi pengawas. Kami baru kalut nak buat. Habih buat dalam pukoi 2 pagi jugak la. Lepas tuh tak tidur lagi. Dok bukak youtube layan cerita pulak dah. My Girlfriend Is A Gumiho. Then sebelum tidoq aku dok layan cerita Biar Mimpi Sampai Ke Bintang pulak. Syaza tidoq dah. Yang aku ni pukoi 4 baru nak tidoq. Tak padan dengan nak pi tuisyen pulak. Tuh pagi tadi pi tuisyen dok tersengguk-sengguk la dalam kelas. Mengantuk sunggh taktau nak habaq. Keja dok tengok jam bila nak habih ja. Lepas habih kelas tuh Aku, Syaza, Aida, Dilla, Adyb pi makan kat kedai bawah tuh. Pukoi 2.45 ada kelas lagi, Lepas habih makan naik solat. Lepas solat tengok ada masa sejam lagi. Tak ketahuan nak buat apa dah. Datanglah idea yang gila-gila. Kami pi karok (release tension). Nak buat macam mana dekat area tempat tuisyen kami tuh macam-macam ada(macam astro la pulak) First bayaq untuk 5 lagu ja. Takbole jadik pi tambah lagi. Tiba-tiba mai seketoi kawan kami ni ha. Hahaha. Dok mengendap.. Dok sat dia masuk. Baiknya hati dia bagi kami duit untuk tambah lagi 2 lagu. Ish sakit tekak aku. Berasa macam nak release tension dengan meruntuhkan bagunan CMart tuh ja. Hahahha. Tapi takpa. Suara kami kan sedap (hah perasan pih la sat) Then kami pun keluaq la nak pi masuk kelas pulak nuh. Hah tersengguk lagi aku dalam kelas. Awat mengantuk sangat taktau. Ada syaitan dok mai kacau aku nak belajaq Chemist dengan sir. Hahah. Habih ja kelas kami pun balik. 

tinggai sehari ja lagi nak sekolah dah. Believe or not gemilang kendiri aku langsung tak sentuh. (sungguh ni tak bohong) homework lain pon banyak yang tak siap! Mampus la aku! Sama ada aku nak siapkan malam ni dengan malam esok or pi sekolah kena marah dengan cikgu. Of course la aku nak siapkan!!! 

Aim : To finished all my homework during holiday.
Problem statement : Does all the homework would be done?
Hypothesis : The longer the time that you take to done the homework, the more the homework that cannot be done.
Variable 
manipulated : time taken to dome the homework
responding : homework 
constant : myself

Conclusion
All my homework cannot be done during holiday.
hypothesis is accepted

Apa aku mengarut ni? dah-2 jom sambung buat homework! ::peace::



Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome