Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Part 3
Friday, 24 February 2012 | 03:23 | 0 Comment ?

Assalamualaikum. I’m back!!!! Yeah!! Senang hati ja aku nak update blog la ni. Cousin sebelah rumah baru pasang WIFI.. Lega la papa tak payah pasang dah. Masalah dekat aku balik. Tiap-tiap2 hari qeja nak on ja lah. Twittering, Facebooking, bloggering.. Hahaha… Nak share nih!

Khamis : masa waktu BM cikgu suruh pi makmal EPU. Cikgu bagi pakai PC untuk nak cari bahan-bahan untuk komsas. Agak-agak aku baik sangat ka sampai tak ambik kesempatan untuk search macam-macam dekat google tuh. Bukan apa, actually komsas aku dah cari and dah print dah semua. Bila cikgu masuk bilik dia ja, Hahhhhhhh.. Apa tunggu lagi!!! Search dulu. Sofeanasarudin.blogspot.com. Blog ni lah. AKu bagi Syiqin, Syaza baca post aku. Then, aku cari la benda apa lagi taktau kat google tuh. Yang paling aku bebai, bila aku nak on twitter ja line lembab serupa dengan apa lagi. Ada dalam 5 PC aku pi try. Satu tak boleh! Bebai balik kelas tak kata pa dah!  
           
Jumaat : First time aku pi tuisyen naik moto. Syok pi la sat noh! Masa rehat tuh, aku, Syaza dengan Aida pi pekena nasi kandar nasmir tuh. Tengok bil amboih letih la. Pakat dok tengok antara satu sama lain. Taktau nak kata pa dah. Speachless. Kapak sungguh. Sepinggan RM 9. Sampai bila order air aku mintak ai kosong ja. Hahaha. Sumpah aku takmau jejak dah kedai tuh. Kalau aku tau baik aku pi makan pizza. Pas tuh pi cari tuisyen add math dekat are tuh jugak. Alhamdulilah dah jumpa. Next month dah boleh start. Naseb bek tak clash dengan tuisyen lain. Pas tuh sambong tuisyen kimia pulak. Masa kimia tuh kan. Ada la tiga orang budak laki ni dok belakang kami tiga. Hingaq sunggoh la. Aida buat keluaq coklat nak makan pon depa mintak. Syaza nak teqelap depa gerak. Hoi.. Bangun2.. Kacau sunggoh la. Nasib baik aku dok hujung sekali. Pas habik tuisyen kimia, kami pi Jitra Mall. Nak beli leopard tuh. Lepas beli, ronda 1 Jitra Mall tuh, kami pon balik. Pas hantaq Syaza aku pi rumah Amal pulak. Nak settle keja prefect pulak. Habih settle pa semua aku balik. Lalu depan sekolah Nampak Syiqin aku berhenti. Sembang pulak dengan Syiqin. Pas sembang punya sembang, aku pon balik.

Sabtu : Ada tuisyen Bio. AKu keluaq rumah awai sebab nak singgah dekat Syiqin dulu. Ada benda nak kena settle. Pas tuh gerak pi tuisyen. Lepas tuisyen aku dengan Syaza pi sekolah pulak dekat Syiqin. Ingatkan keja settle dah. Apa pon dia tak buat lagi. Nak buat macam mana. Kami la tolong settle. Pas tuh, aku, Syaza, Wawa keluaq. Nak cari uniform polis. Pas beli uniform. Terjah CP sebab nak pi popular. Tobat ar menyesal tak sudah. Penoh gila orang. Terpaksa batalkan hasrat. Nak pi makan kat food court (nak save bajet la konon) sesak nafas aku tengok orang dekat food court. So, no choice. Pak Hainan jugak kami serbu! Lepas makan, errrrkkkkkk.. Alhamdulillah kenyang. Sambung ronda CP. JUmpa ramai kot yang aku kenai. Hmmm. Pas tu turun nak balik. Sampai tempat parking moto. Baru teringat. Manila Card tak beli. Hmmm…. More and Save pulak. Kiqa sehari tuh kami dok atas moto ja lah. Lepas tu mama col, suruh berhenti beli benda. Dok sat hujan turun lebat gila. Kami terpaksa tunggu kat kedai tuh. Lama jugak ar. Hujan reda ja sikit kami balik. Pas tuh lebat balik. Elok sampai depan sekolah ja, satu titik air hujan pon takdak. Jalan pon tak basah. Mana sakit hati pon.. Sabo je lah.

Ahad : Pi sekolah macam biasa. Tapi aku, Amal, Syaza , Syiqin habihkan masa dok dalam bilik pengawas. Kira stok blazer, susun kumpulan. T upon.. Hmm.. Malas nak mentioned. Sat g jadi isu. HAri ni semua cikgu mensyuarat. Pengawas kena jaga kelas. Buat spot check. Huh. Part best. Banyak barang rampasan kami dapat. Lepas tuh ak balik pukoi 4.30 mai sekolah pulak. Kawat. Tiap-tiap hari kami turun kawat. Letih weh letih! Tapi takpa. Demi M16 aku sanggup berjuang hingga ke??? Speachless.

Isnin : Letih gila kau hari ni. Mana dengan tidoq 3 jam ja. Habih kelas 2.50. 3.15 perjumpaan persatuan, 5.00 kena pi kawat pulak dah. Macam nak tercabut lutut-lutut ni ha. Sabo je lah!!!

Selasa : kawat. Again , again and again. Exhausted like usual. But I have to. Hmmmm.. Masa English. Teacher bincang yang pasai character dalam nover Catch Us If You Can tuh dengan dia punya characterization. Bila sampai ja dekat character Tess. Hah tudia. Hot-tempered, bitter etc etc. Senag kata semua yang negative lah. Bila yang hot-tempered tuh, depa tuju dekat Syiqin. And aku on kena. Atudia. AKu tau la aku jenis yang hot-tempered pon. Tapi aku still boleh kawal kayh. Hehe.. Teacher ada kata, contrl your anger. Semua manusia ada sifat. Hmmmm.. macam mana nak explain ha? Macam gila tau. Tapi kita kena pandai kawal la. Kalau dak, tak pasai-pasai ja dapat penyakit gila. Hah tudia-tudia.. Aku bole kawal, aku boleh kawal.. Heheheheh… So, tepuk dada tanyalah iman

Rabu : hari ni aku dengan syaza tak stay. Gila nak stay? Tiap2 hari stay. Penat kena hingaq dengan mama kemaqin.
Mama : keja dok stay. Ni nak kawad ka nak SPM ha?
Me : dua-dua la mama. Saja pon la. Kalau nak masuk U depa bukan nak tengok Kokurikulum pon noh. Tengok result ja. Hmmm
Mama : menjawab-menjawab.
Me : dak aih. Betoi la. Nak masuk U pon nak kena aktif kokurikulum jugak. Larat 24 jam menghadap buku.
Mama : SPM nanti dapat tak elok jaga. Papa bagi pi tuisyen, beli buku macam-macam dah.
Aku terdiam dan terpaku. Tak tau nak kata pa. Okeyhla… Aku jugak yang salah. Tadi Syiqin bawak note book pi sekolah. Memandangkan tadi masa last sekali cikgu keluar pi mesyuarat. Dia pon bukak lah notebook dia. Tunjuk gambar depa masa kem PBSM hari tuh, walaupun aku tak dapat nak joint kem tuh sebab ada tuisyen, tapi lepas habih tuisyen aku dengan Syaza pon pi menyibuk la sat. Hehe. And masa aku tengok picture-picture yang depa capture. Aku tengok ada certain picture yang mencuit hati. Aku share pictures ni takpa kot noh. Kawan-kawan, jangan marah aku yea…Hahaha..

Hahahah.. They’re cute kan?? Ahaha… Bukan selalu.. Baru first time aku nak mentioned pasai depa ni. Halal lah noh J. By the way, syok dapat hampa jadi kawan aku.
Okeyh! Pepanjang punya aku membebel kali ni. Besa lah noh, all in one aku story. Tetiba aku teringat dekat BFF aku. Anati , Kimi, P’jan. Tidak dilupakan jugak membe-membe 3 Kancil bath 2010. Miss you all damn much!!!!



Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome