Nursofia Nasarudin
♡ phiaa ♡
Follow
Dashboard
Entries About Stuff Linkies

Part 2
Friday, 3 February 2012 | 21:36 | 0 Comment ?

Melati kuntum tumbuh melata  ;
                Sayang merbah di pohon cemara,
Assalamuaikum mulanya kata ;
                Saya sembah pembuka bicara.

Atudia atudia.. Hahah. Okeyh! Sofia kembali untuk sharing. Sharing is caring kan? Tak ka macam tuh? Kali ni aku nak share pasai sambutan Maulidur Rasul dekat sekolah kami tuh. Hah, ni yang nak story ni. Ahad kami cuti, Isnin tuh pihak sekolah ada la buat perarakan sempena Maulidur Rasul. Nak tau dak kami kena pakai baju apa? Kalau tak tamau tau pun meh nak cerita jugak. Aku kisah apa hampa nak tau ka dak. Hahahah. Atas arahan our beloved principal, yang boys kena pakai baju melayu lengkap dengan samping, songkok pa semua cukop. Tapi kena pakai kasut sekolah. Hah okeyh lagi tera tuh. Yang kami girls ni,  kena pakai baju kurung luar, kasut flat luar okeyh dah. Mai tang tudung, tudung sekolah. Amboi tak dapat aku bayangkan betapa ‘segaknya’ jika kami pakai macam tuh! Hahaha. Alasan? Sat lagi murid pakai tudung terlebih fesyen, kalah cikgu-cikgu. Hahaks. Cannot go betoi ar!! Aku nak tengok sikit hari Isnin nanti macam mana. Tak sabar nieyh! Enough pasai cerita tuh! Okeyh! Tahun ni memang aku tau apa itu erti bersabar yang sebenar. Mau tak nya. Tahun ni memang aku kena  belajar besabar gila-gila la kan. Dengan banyak homework pa semua, tuisyen lagi. Laporan sana laporan sini. Ada satu hari tu la kan, cerita pi la noh. Aku dah la do sibuk siapkan carta organisasi kelas,jadual tugas,jadual waktu pa semua tuh, aku tingai la sat keluaq pi beli barang dengan Wawa kot tak silap aku. Balik-balik tu aku tengok bilik aku tersusun rapi ja. Hah sudah! Kalau kes ni, aku takkan tau dah mama simpan mana benda-benda aku.Kalau aku tanya sat gi, mesti aku kena sound balik. Letak merata la, tak kemas la etc etc. So aku pon ambik keputusan nak cari dulu la. Kena pulak aku dok tengah tension gila. Adik mai suruh tolong buat apa ke benda taktau. Aku kata sabaq sat dok kejan aku lagi. Hah.. Mana dengan penat , tension pa semua cukop. Benda yang dok ada atas meja aku tuh habih semua aku baling! Penat kot nak kena ulang buat kerja. Mana dengan macam-macam lagi aku nak kena buat. Habih barang-barang aku melayang. Melayang tera mana pon, last last aku sendiri jugak yang kena ktip. Hahaks. Time tuh jugak kena sound dengan mama.Aku pon apa lagi. DOk tengah braai tahap gaban dah kan. “KEDEGANG” aku hempas pintu bilik aku! Tudia hebat sunggoh la noh. Sorry Mama, bukan berniat nak melawan, Cuma penat tau dak nak kena buat keja berulang-ulang kali. Aku ni kan jenis yang hot tempered sikit. SIkit ja lah tak banyak. Pendam macam-macam dah ni. Tengok luaran memang la macam nothing happen kan. Dalam hati sapa yang tau. Macam-macam masalah.







Older Post . Newer Post

Daisypath Anniversary tickers

Cutely Made by : Ieka Salju | Cute BG : AtiQah
Owned by : Sofieya Nasarudin
Best View in Google Chrome